onsdag den 18. april 2012

Så er det ved at være lige ved og næsten, at vi tager afsted til Hanoi. Kufferterne er pakket med kitler, masser af sprit, bøger, ecco-sko m.m. så vi er forberedt til lidt af hvert :) Synes dog det har været lidt svært at pakke, idet jeg ikke rigtig ved, hvad jeg kommer ned til.
Men inden jeg er nået hertil, har jeg skulle have en masse praktiske ting på plads først, så til andre studerende: sørg for at planlægge sådan en tur i god tid.

Da jeg havde valgt, i hvilket land og i hvilket modul jeg ville afholde min praktik i, skulle jeg sende en standart og en personlig ansøgning afsted og afvente svar på, om jeg var optaget/godkendt til udlandspraktik i Vietnam, hvilket jeg jo heldigvis var.
Dernæst skulle jeg søge om afd. hvor jeg valgte gynækologisk, da jeg har været  6 dage på denne afd. herhjemme og synes det var spændende. Derefter søgte jeg om, om jeg også kunne være på denne afd. i modul 11, idet jeg synes, at jeg ville få bedre mulighed for at sammenligne procedure herhjemme kontra Vietnam, men dette kunne desværre ikke lade sig gøre. Men har i stedet fået et meget lærerigt modul på onkologisk afd.

Da alt dette var på plads, kunne jeg starte de mere specifikke forberedelser til Vietnam. Jeg skulle blandt andet starte vaccinationsprogrammet, hvilket jeg gjorde i sommeren 2011 og jeg har fået følgende vaccinationer:
  1. Hepatitis A+B (x 3)
  2. Difteri og stivkrampe
  3. Japansk hjernehindebetændelse (x 2)
  4. Tyfus
Udover vaccinationerne skulle jeg også have en lægeerklæring hos min egen læge, hvori der står, at jeg ikke fejler noget og at jeg helbredmæssige er egnet til at tage afsted. Yderligere har jeg også haft kontakt med forskellige forsikringsselskaber og endte med at tegne en ungdoms-rejseforsikring hos tryg, i tilfælde af, at der skulle ske noget eller at min bagage skulle blive forsinket.

I september 2011 bestilte vi flybilletter og det gjorde vi gennem killroy. Vi har dog kun bestilt en enkelt billet, idet vi gerne vil rejse sydpå tilsidst og derfor ikke ved, hvorfra og hvornår vi skal hjem :)   

I forbindelse med vores afrejse, har jeg også været inde på den vietnamesiske ambasade, da man skal have visum for at være i Vietnam i 12 uger. Det er en dog god ide, at lave visummet længere end at have planlagt ens ophold til, så man er på den sikre side.   

De sidste par uger er gået med, at prøve at finde bolig, vi har haft kontakt med forskellige  ejendomsmæglere i Vietnam, men det er desværre ikke lykkes at finde en passende bolig endnu, så vi starter med at bo hos 4 bioanalytikere fra vores skole, som også lige har afholdt et modul derover og så håber vi, at få styr på boligsituationen når vi kommer derned!

Det var vist det, I hører mere, når jeg er landet i Vietnam :)

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar